Niniejsza procedura pozwala przygotować statut stowarzyszenia rejestrowego, będący elementem niezbędnym do uzyskania wpisu do rejestru stowarzyszeń i dalszego funkcjonowania stowarzyszenia. Stowarzyszenie jest dobrowolnym, trwałym i samorządnym zrzeszeniem o celach niezarobkowych, które samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności, opierając ją na pracy społecznej członków.Stowarzyszenie rejestrowe podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego. Warto zaznaczyć, że przepisy prawa wymagają, by w statucie stowarzyszenia, a więc dokumencie, który oprócz obowiązujących przepisów prawnych m. in. prawa o stowarzyszeniach, jest podstawą funkcjonowania stowarzyszenia, znalazły się: nazwa stowarzyszenia, odróżniające je od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji; teren działania i siedzibę stowarzyszenia; cele i sposoby ich realizacji; sposób nabywania i utraty członkostwa, przyczyny utraty członkostwa; prawa i obowiązki członków; władze stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełnienia składu oraz ich kompetencje; sposób reprezentowania stowarzyszenia oraz zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności jego uchwał; sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich; zasady dokonywania zmian statutu; sposób rozwiązywania się stowarzyszenia.
Serwis iDocs.pl używa plików cookies, aby ułatwić Internautom korzystanie z naszego sysytemu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności